סוויטיס / אפייה וסטיילינג קינוחים

יום ראשון, 15 ביוני 2014

קרטיבים בצורת אבטיח (כולל מתכון)

אז אחרי שלפני כמה שבועות הראנו לכם אבטיח שנראה כמו עוגה (פספסתם? לחצו כאן כדי לראות), עכשיו נראה לכם קרטיבים שנראים כמו אבטיח אבל אין בהם אבטיח בכלל!


אחח! אין כמו אבטיח קר ביום קיץ חם, הקיץ שלנו כבר כאן ותכף כבר יהיה חם מידי לכל פעילות שלא כוללת מים או מזגן. השבוע לרגל חנוכת הבריכה של בן אמא החליטה להכין קרטיבים של אבטיח שלמעשה אין בהם אבטיח בכלל. ניתן להכין אותם בקלילות ולשמור במקפיא ליום חם, הם נראים נפלא, טעימים, מרעננים, ומושלמים לקטנטנים!

הארטיקים האלו מורכבים מג'לי, נטיפי שוקולד ויוגורט! בגלל שהרוב עשוי מג'לי אז הם גם נוטפים פחות ולכן גם מלכלכים פחות (אם רוצים ללכת על גרסא עוד פחות מלכלכת ותרו על השכבה הירוקה ועל נטיפי השוקולד, יצא עדיין טעים אבל תצטרכו להשתמש בהרבה דמיון כדי להבין מה הקשר לאבטיח) לא צריך ללכלך הרבה כלים, לא צריך להדליק את התנור או להשתמש במיקסר, פשוט וקל.

איך מכינים?
הכינו מראש כוסות וכפיות/מקלות
שכבה אדומה: קנו שבבי שוקולד צ'יפ חומים, הניחו כ- 2/3 שבבים בתחתית הכוסיות. הכינו ג'לי אינסטנט בטעם תות כך: ממיסים את האבקה עם כוס אחת של מים רותחים עד להמסה מלאה ואז מוסיפים ¾ כוס מים קרים (מהמקרר או התמי 4) ומזגו לכוסיות, המתינו מעט עד שהשכבה הראשונה תתקשה מעט, ואם אין לכם סבלנות לחכות פשוט שימו במקפיא לכרבע שעה. לאחר מכן הוסיפו עוד שבבי שוקולד ודחפו אותם למקום הרצוי עם קיסם. זכרו שהשכבה הזו צריכה להיות עבה הרבה יותר מהשכבות הבאות והיא תמלא לפחות כשני שלישים מהכוסית
שכבה לבנה: ערבבו מעט יוגורט 1.5% עם מעט סוכר לפי הטעם (או השתמשו ביוגורט במתיקות מעודנת), ומזגו שכבה דקה מעל השכבה האדומה. שכבה זו היא דקה יותר מהשכבה האדומה אך עבה יותר מהשכבה הירוקה. שוב נמתין מעט על שתתקשה או שנשים בפריזר לכמה דקות
שכבה ירוקה: הכינו ג'לי אינסטנט בצבע צהוב באותה הדרך כמו שהכנתם את הג'לי האדום (בטעם אננס למשל, אבל גם מישמיש ילך טוב) הוסיפו מעט צבע מאכל כחול וערבבו. מזגו שכבה דקיקה מעל היוגורט. (אוף טופיק צבעי מאכל: נכון הם לא משהו בריאים ולחלקנו יש הסתיגויות כאלו ואחרות, ובאמת שאם אפשר אנחנו נמנעות משימוש בהם. כאן צריך להוסיף ממש מעט אז אפשר לוותר על זה אבל אז רק ישאר להסביר לפיצי שיש גם אבטיחים עם קליפה צהובה...)
מכניסים לתוך כל כוס כפית/מקל ומכניסים למקפיא עד שקופא לחלוטין

ניתן להכין את הארטיקים בתבניות פלסטיק מיוחדות שניתן לקנות בזול (לרוב) או להשתמש בכוסיות חד פעמיות ובכפיות חד פעמיות שישמשו כמקל (כמו שאנחנו עשינו). כדי לחלץ את הארטיקים בקלות מהכוסות הניחו בתוך כלי גדול יותר עם מים רותחים לכמה שניות (לא יותר מידי כדי שהקרטיב לא ימס) וסובבו את המקל/כפית בעדינות.




כמה מילים על קרטיבים: כאן נתנו לכם דוגמא של קרטיבים שנראים כמו אבטיח, אבל אל תעצרו כאן. אפשר לשחק עם המרכיבים האלו ולהכין המון קרטיבים מפנקים נפלאים וגם בריאים, הנה כמה רעיונות שחשבנו עליהם: אפשר להוסיף פירות טריים או סוכריות קטנות (כמו סקיטלס). אפשר לשלב שכבות של יוגורט ומוס שוקולד ועוד. אם רוצים ממש להתפנק אפשר את הקרטיבים הקפואים לטבול בשוקולד מומס ואז בשבבי קוקוס/סוכריות צבעוניות. בנוסף, אם עורכים חגיגה בקיץ ורוצים שולחן מעוצב בנושא/צבע מסויים ניתן להתאים את הקרטיבים לנושא האירוע כעוד קינוח מרענן ולהגיש אותם בתוך קערה מלאה בקרח.  אז קדימה לפריזר!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה