סוויטיס / אפייה וסטיילינג קינוחים

יום שני, 7 ביולי 2014

סופלה לימון (אפוי בתוך לימון!)

ממש מחוץ לדלת שלי יש עץ לימון שמניב המון לימונים כמעט כל השנה! בכל בוקר כשאני יוצאת מהבית וגם כשאני חוזרת אני רואה אותו, לפעמים מרוב לימונים אני מתחילה לחשוב על קינוחים מתוקים-חמוצים. לאחרונה יצא לנו כבר להכין למון-מרנג פאי (או טראט לימון ומרנג), למון קארד (או כמו שאני קוראת לזה "חמאת לימונים") ואפילו לסחוט המון המון לימונים ללימונדה טריה שהגשנו בחגיגת יום העצמאות האחרון. לכן כששמעתי שהאתגר של "כחומר ביד הבלוגר" הוא לימון ממש שמחתי והמחשבות התחילו לרוץ... כבר כמה ימים אח"כ הכנתי קאפקייקס עם ציפוי לימוני ובקישוט חמאת לימון לכבוד עזיבה של חברה בעבודה ותוך כדי זכיתי להכיר את אחד ממתכוני הלמון קארד של אמא מתוך ספר המתכונים הקסום שלה (עוד נדבר עליו בפוסטים הבאים, לדעתי חלק מהכתמים בו כמעט מבוגרים כמוני).


 אז רגע לפני שנצלול לבליס הלימוני אספר לכם קצת שהפוסט הזה הוא חלק מפרויקט של "כחומר ביד הבלוגר" (של מנטקה) שהצטרפנו אליו לראשונה החודש. באחת משיטוטיי בעולם בלוגי האפייה נתקלתי במונח הזה ומבדיקה קצרה הבנתי שמדובר בקבוצת בלוגרים בתחום הקונדטוריה שמקבלים בכל חודש אתגר- חומר גלם ומכינים ממנו משהו. היה נשמע לי מגניב ואתגרים זה תמיד כיף אז הנה אנחנו! חומר הגלם החודש היה לימון. והחלטתי להכין סופלה לימון, קודם כל כי אני אוהבת סופלה (שוקולד אבל מה זה משנה) וגם כי ניתן לאפות ולהגיש אותו בתוך לימון וזה נראה פשוט משגע! מילת אזהרה: רמת הקושי של המתכון בעיניי גבוהה, הרבה שלבים ולקח לי יותר משעה רק להרכיב את הסופלה עוד לפני שנכנס ל 25 דקות בתנור. רוב הסיכויים שלאמא זה היה לוקח חצי מהזמן אבל הפעם אפיתי לבדL
  
 
אם אתם רוצים לראות עוד המון מתכונים שווים במנטקה עם לימון לחצו כאן 

מצרכים:
-          2 לימונים
-          ביצה אחת גדולה, מופרדת
-          רבע כוס סוכר
-          חצי כפית קמח
-          אבקת סוכר לקישוט
לעבודה:
מחממים תנור מראש ל 175 מעלות, מסדרים נייר אפיה בתבנית.
שלב ראשון- הכנת הלימונים: חותכים את הקצה התחתון של הלימון כך שהלימון יוכל "לעמוד" על התבנית (במתכון של מרתה היא ממש יוצרת חור בשני צידי הלימון, חששתי שהבלילה תנזל מלמטה אז חתכתי רק מעט ולא יצרתי חור של ממש). חותכים מעט מהחלק העליון של הלימון ומרוקנים את תוכנו, שימו לב לרוקן מעל קערה כדי לשמור את המיץ, ולאחר שסיימנו לרוקן את הלימון נסחט את המיץ ונשמור בצד. את "קליפות" הלימון נניח על תבנית האפייה.

שלב שני- תערובת צהובה: מערבבים את חלמון הביצה (הצהוב), 1/8 כוס סוכר ו /1/8 כוס מיץ לימון (ששמרנו קודם) יחד עם הקמח במיקסר וטורפים במהירות בינונית במשך כמה דקות (בערך 3) עד שמתקבלת תערובת בצבע צהוב בהיר. לפי המתכון המקורי גברת מרתה דורשת שקערת המיקסר תהיה עמידה בחום כי אז היא מעבירה אותה לגז, אבל אני לא יודעת איך אמא תקבל את זה אם בטעות אזיק לקערת הקיטצ'ן אייד שלה אז במקום להעביר את הקערה של המיקסר העברתי את הבלילה לקערה אחרת ופשוט השתמשתי במיקסר ידני ואז הנחתי מעל סיר שיש בו מים רותחים קלות. שימו לב כי צריך להמשיך לערבל כל הזמן עד שהתערובת הופכת לסמיכה מאד, זה לוקח בערך 15 דקות (לפי המתכון המקורי אמורים לטרוף על האש במשך 8 דקות אבל אחרי 8 דקות התערובת שלי עוד הייתה נוזלית לגמרי, אחרי 12 דקות בערך היא התחילה להסמיך ואחרי 15 דקת הרגשתי שהיא סמיכה מספיק).
מורידים את הקערה מהאש וממשיכים לטרוף במהירות בינונית עד שהתערובת מתקררת (טוב פה כבר ממש אמרתי נואש והעברתי את התערובת לקיטצ'ן אייד), לוקח לתערובת בערך 10 דקות להתקרר. לאחר שהיא התקררה מכבים את המיקסר, מעבירים לקערה ומניחים בצד (מתקבלת בלילה בצבע צהוב משגע! ראו תמונה למטה).

שלב שלישי- תערובת לבנה: בקערה נקייה, מערבבים את חלבון הביצה עם 1/8 כוס סוכר ומניחים מעל סיר ובו מים רותחים קלות, מערבבים עם כף עד שכל הסוכר נמס לתוך הביצה והתערובת חמה. מורידים מהאש ומעבירים למיקסר, מקציפים קצת במהירות נמוכה וכשמתחיל להלבין מגבירים את המהירות לעוד 5 דקות בערך עד שהמרנג מבריק ויפה (אבל לא יציב מידי).

שלב רביעי- כבר מסיימים לא להתייאש: מערבבים 1/3 מהמרנג לתוך התערובת הצהובה שהכנו קודם, לאחר מכן מקפלים את ה 2/3 הנותרים בעדינות. ממלאים בזהירות את קליפות הלימון שהכנו מבעוד מועד כמעט עד למילוי (גובה 3/4 מהקליפה, אני מילאתי יותר ובאפיה זה גלש לי החוצה- באסה!). אופים בתנור שחומם מראש ל 175 מעלות עד שהתערובת מתרוממת ומזהיבה מעט, בערך 20-25 דקות תלוי בתנור שלכם, מוציאים מהתנור ומעבירים בעדינות לצלחות, ניתן לקשט באבקת סוכר ובכיפת הלימון שנשארה. להגיש ולאכול מיד!








המתכון כאן מכין כמות של 2 סופלה לימון, במתכון המקורי של מרתה סטיוארט היא מכינה 8 (לחצו כאן ללינק למתכון המלא). קישטנו את הצלחת גם עם לימונים מסוכרים משגעים שהכנו בבית שיכולים להיות ממתק בפני עצמם או כקישוט/תוספת לקינוח אחר. אבל זה כבר מתכון לפוסט אחר...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה