סוויטיס / אפייה וסטיילינג קינוחים

יום רביעי, 10 בספטמבר 2014

טראפלס טבעוניים

כבר כמה זמן אני משתעשעת עם הרעיון הזה של טבעונות, קצת קוראת באינטרנט ומידי פעם קוראת מתכונים ותוהה איך אפשר לחיות בלי שמנת... אני לא אוהדת גדולה של בשר ובקושי אוכלת בשר. אבל חמאה זו אבן היסוד במטבח של אמא! לא ברור איך אפשר בלי! אז עוד לא הפכתי לטבעונית (למרות שאני מחבבת את העניין) אבל כן הכנתי מתכון טבעוני טעים בטירוף. טראפלס "קרמל" עם חמאת בוטנים ושוקולד, מלווה בנגיעה של מלח גס (שאפשר גם לוותר עליו אם אתם לא אוהבים).


 החודש כחלק מפרויקט "כחומר ביד הבלוגר"- זה שסיפרנו לכם עליו בפוסט סופלה הלימון (אם פספסתם לחצו כאן להסבר המלא) נבחר חומר הגלם – תמרים. וכמה שאני אוהבת תמרים, הצורה המועדפת עליי היא הבסיסית ביותר, תמרים צהובים (כן כן כאלו שאתם רואים בסופרמרקט ואין לכם מושג מי קונה אותם) אני מקפיאה אותם ואוכלת אותם קפואים. אני משוגעת על המרירות העזה והמתיקות שמתערבבים יחד, כיום בעיקר מטעמי דיאטה אני מעדיפה לצמצם את התענוג (כי מי באמת יכול לעצור אחרי שניים...).

כשחשבתי איזה מתכון להכין מתמרים נזכרתי שאמא לא אוהבת עוגת דבש אבל יש לה עוגת תמרים בחושה שיוצאת דומה למדי לעוגת דבש שהיא מכינה הרבה ולקראת ראש השנה נפרסם מתכון שלה. אבל הפעם החלטתי ללכת על משהו שונה לחלוטין ולגמרי מחוץ לאיזור הנוחות שלנו ומבוסס על מתכון שפעם ראיתי באינטרנט.

רוצים להכין? זה ממש קל! בשלב הראשון לוקחים 8-10 תמרי מג'הול לחים (ואם הם לא מאד לחים משרים אותם 10 דקות במים רותחים ומסננים), מוציאים את הגרעינים וטוחנים להם את הצורה עד שהם הופכים למין ממרח ואז מוסיפים להם כף שמן קוקוס ומערבבים. אמא הגיעה הבייתה מיד אחרי שסיימתי להכין את התמרים ומיד קפצתי עליה ואמרתי לה לעצום את העיניים, לטעום ולהגיד לי מה היא טועמת. התשובה הייתה "ריבת חלב או קרמל" – יש! אכן יוצא טעם של קרמל עם מרכיב הרבה יותר בריא. שמים במקרר לחצי שעה ואז מוציאים ויוצרים כדורים בגודל בינוני, בכל כדור עושים גומה באמצע. בינתיים מחממים חמאת בוטנים במיקרו ומוסיפים מעט שמן קוקוס, ושמים בזהירות עם כפית בתוך כל גומה ומחזירים את הכדורים למקרר לחצי שעה עד שעה. ממיסים שוקולד מריר, אנחנו המסנו במיקרו אבל אם אתם במצב רוח מגזימני אפשר גם בקערה מעל סיר שבתוכו מים רותחים קלות. טובלים בזהירות כל כדור בשוקולד ומניחים על תבנית שמכוסה בנייר אפייה (זה טריקי וגם מלכלך, כי מצד אחד רוצים לצפות את כל הכדור בשוקולד אבל צריך גם איכשהו להחזיק את הכדור... פתרון אפשרי הוא להכין את הכדורים על מקלות לוליפופס. אני דוקא בחרתי באופציה הטעימה והתלכלכתי (: ) מפזרים מעל מעט מלח גס ומחזירים למקרר עד שהשוקולד מתקשה.

כמה מילים על התמונות. אני תמיד מנסה לצלם תמונות יפות של הקינוחים וגם של שלבי ההכנה שלהם אבל הפעם פשוט לא יצא לי, קודם כל שכחתי לצלם את השלבים ואז כשכבר נזכרתי לא שמתי לב ששינו את כל ההגדרות במצלמה וגם את העדשה כך שכל התמונות יצאו על הפנים. בסופו של דבר התמונה הכי טובה צולמה בטלפון של אחותי... ובכל אופן נראה יאמי! מבטיחה לשפר בפעם הבאה.

אני רוצה להזכיר לכם שלמרות שזו העונה הכי טובה לתמרים (טריים) אפשר להשיג תמרים יבשים/לחים כל השנה. ואם אתם רוצים עוד רעיונות למתכונים נפלאים, הנה כתבה במנטקה עם המון רעיונות נפלאים של אופות מוכשרות: http://www.manteka.co.il/items/1284.html

תגובה 1: